Burmistrz Miasta

         

 Zadania i kompetencje Burmistrza

  1. Kierowanie Urzędem Miasta.
  2. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych miasta.
  3. Powoływanie Zastępcy Burmistrza.
  4. Występowanie z wnioskiem do Rady Miasta o powołanie i odwołanie Sekretarza i Skarbnika.
  5. Mianowanie pracowników samorządowych i dokonywanie ich oceny.
  6. Powoływanie rzecznika dyscyplinarnego.
  7. Powoływanie pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych i wyznaczenie kierownika kancelarii tajnej.
  8. Wykonywanie obowiązków szefa obrony cywilnej i administratora danych osobowych.
  9. Przygotowanie projektów uchwał.
  10. Gospodarowanie mieniem komunalnym.
  11. Wykonywanie budżetu miasta.
  12. Przedkładanie uchwał Rady Miasta wojewodzie, Regionalnej Izbie Obrachunkowej i innym adresatom.
  13. Przyjmowanie interesantów w sprawach skarg i wniosków.
  14. Wydawanie decyzji administracyjnych.
  15. Powierzenie prowadzenia spraw miasta Zastępcy lub Sekretarzowi.
  16. Wydawanie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych.
  17. Zaciąganie zobowiązań mających pokrycie w ustalonych w uchwale budżetowej kwotach wydatków w ramach upoważnień udzielonych przez Radę.
  18. Zgłaszanie propozycji zmian w budżecie miasta.
  19. Dysponowanie rezerwami budżetu miasta.
  20. Blokowanie środków budżetowych.
  21. Ogłaszanie aktów prawa miejscowego i innych uchwał.
  22. Informowanie mieszkańców miasta o założeniach projektu budżetu miasta, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywaniu środków budżetowych.
  23. Kieruje bieżącymi sprawami miasta i reprezentuje je na zewnątrz.
  24. Bezpośrednio nadzoruje działalność następujących jednostek organizacyjnych: Miejskiej Biblioteki Publicznej, Tomaszowskiego Domu Kultury, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Przedszkoli, Szkół i Gimnazjów, Ośrodka Sportu i Rekreacji.
  25. Powoływanie zespołów dla doraźnych celów Urzędu.