Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówZarządzenie Nr 45/2017
Burmistrza Miasta
Tomaszów Lubelski
z dnia 12 czerwca 2017 r.
w sprawie organizacji, uruchamiania i funkcjonowania systemów stałych dyżurów w Mieście Tomaszów Lubelski i gminnych jednostkach organizacyjnych w stanach gotowości obronnej państwa.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Z 2016 r. poz. 446 z póź. zm.) i art. 20 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r., poz. 209 z dnia 3 lutego 2017 r.) oraz § 1 ust.1 pkt.4 i § 5 Zarządzenia Nr 251 Wojewody Lubelskiego z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie organizacji, uruchamiania i funkcjonowania systemu stałych dyżurów na terenie województwa lubelskiego w stanach gotowości obronnej państwa, w związku z § 8 ust.2 pkt. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. Nr 219 poz. 2218 z 8 października 2004 r.), zarządzam, co następuje:
§ 1
- W celu zapewnienia Burmistrzowi Miasta Tomaszów Lubelski, organom nadrzędnym, współdziałającym i podległym, ciągłości operatywnego przekazywania decyzji we wszystkich stanach gotowości obronnej państwa na terenie Miasta Tomaszów Lubelski organizuje się „Stały Dyżur” dla potrzeb:
a) Burmistrza Miasta Tomaszów Lubelski – na stanowisku Stałego Dyżuru;
b) dyrektorów szkół – w siedzibach tych szkół;
c) Kierownika Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Tomaszowie Lubelskim – w siedzibie Ośrodka;
d) Kierownika Miejskiego Zarządu Dróg w Tomaszowie Lubelskim – w siedzibie Zakładu. - Stały dyżur w szkołach organizuje się na czas pobytu w nich dzieci i nauczycieli, bez konieczności opracowywania pełnej dokumentacji „Stałego Dyżuru”.
- Stały dyżur w innych jednostkach organizacyjnych organizuje się w czasie pracy tych jednostek na czas pobytu w nich pracowników, bez konieczności opracowywania pełnej dokumentacji „Stałego Dyżuru”.
§ 2
- Ramowe zadania „Stałego Dyżuru” obejmują:
1) uruchamianie, w warunkach wystąpienia zagrożenia bezpieczeństwa państwa, procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa, w tym zadań HNS (Host Nation Support);
2) przekazywanie decyzji uprawnionych organów w sprawie uruchomienia określonych zadań zawartych w „Planie Operacyjnym Funkcjonowania Miasta” w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny (POFM), wynikających z wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa, przekazywanie właściwym organom informacji o stanie sił uruchamianych podczas podwyższania gotowości obronnej państwa oraz wykazu przedsięwzięć i procedur wynikających z Planu Reagowania Kryzysowego. - Do zadań osób pełniących „Stały Dyżur” należy:
1) przyjmowanie i ewidencjonowanie oraz dostarczenie adresatowi zadań, sygnałów, decyzji i informacji adresowanych do organów na rzecz których działają;
2) ewidencjonowanie oraz przekazywanie nakazanych zadań, sygnałów, decyzji informacji organów na rzecz których działają, do organów i jednostek im podległych;
3) ewidencjonowanie oraz przekazywanie nakazanych zadań, sygnałów, decyzji informacji organów na rzecz których działają do organów nadrzędnych;
4) ewidencjonowanie oraz przekazywanie nakazanych zadań, sygnałów, decyzji i informacji w ramach współpracy (współdziałania) organów i jednostek organizacyjnych;
5) wykonywanie czynności związanych z przyjmowaniem i przekazywaniem zadań zawartych w POFM oraz haseł za pomocą „Tabeli realizacji zadań operacyjnych”, prowadzenie ich ewidencji oraz przekazywanie ich treści adresatom.
§ 3
Stałe dyżury funkcjonują w oparciu o ustalenia zawarte w „Szczegółowej instrukcji działania stałego dyżuru”, która podlega zatwierdzeniu przez kierownika jednostki organizacyjnej powołującej „Stały Dyżur”.
§ 4
- Stałe dyżury, o których mowa w § 1, organizuje się przy wykorzystaniu personelu jednostek organizacyjnych.
- Do pełnienia „Stałego Dyżuru” nie mogą być wyznaczone osoby posiadające przydziały mobilizacyjne lub organizacyjno – mobilizacyjne.
- Osoby wyznaczone do pełnienia „Stałego Dyżuru” podlegają szkoleniu i uczestniczą w treningach, zgodnie z planem szkolenia obronnego na dany rok.
W ramach szkolenia prowadzi się zajęcia teoretyczne lub praktyczne (seminaria) z zakresu uruchamiania i pełnienia „Stałego Dyżuru”, obsługiwania i pracy na środkach łączności oraz prowadzenia dokumentacji.
§ 5
- W stałej gotowości obronnej państwa i sytuacji kryzysowej „Stały Dyżur” może być uruchomiony w pełnym lub ograniczonym zakresie, na podstawie decyzji Burmistrza Miasta i kierowników jednostek organizacyjnych wymienionych w § 1 lub decyzji organów nadrzędnych – w celu zrealizowania zadań na rzecz tych organów oraz w trakcie zaistnienia sytuacji kryzysowej lub w celach szkoleniowych.
- W przypadku wprowadzenia wyższych stanów gotowości obronnej państwa „Stały Dyżur” uruchamiany jest obligatoryjnie, zgodnie z harmonogramem osiągania wyższych stanów gotowości obronnej gminy.
- Decyzja o uruchomieniu stałego dyżuru może być przekazana za pomocą dowolnych środków komunikacji.
- O uruchomieniu „Stałego Dyżuru” kierownik jednostki organizacyjnej informuje organ nadrzędny, podając uzasadnienie podjętej decyzji.
- Decyzję o zakończeniu działania „Stałego Dyżuru” wydaje podmiot, który wydał decyzję o jego uruchomieniu.
§ 6
- Ustala się następującą organizację i zasady pełnienia „Stałego Dyżuru” dla potrzeb Burmistrza Miasta Tomaszów Lubelski:
1) „Stały Dyżur” pełniony jest całodobowo w systemie dwuzmianowym;
2) obsadę jednej zmiany stanowią dwie osoby – Kierownik zmiany i dyżurny „Stałego Dyżuru”;
3) miejscem pełnienia „Stałego Dyżuru” jest pomieszczenie na parterze Urzędu Miasta budynek A - stanowisko Stałego Dyżuru. - Dokumentację związaną z zapewnieniem warunków do funkcjonowania „Stałego Dyżuru” stanowi:
1) Plan pełnienia „Stałego Dyżuru”;
2) Dziennik przyjmowanych i przekazywanych decyzji, informacji i meldunków;
3) Książkę meldunków Stałego Dyżuru”. - Dotychczasowa dokumentacja „Stałego Dyżuru”, po jej dostosowaniu i aktualizacji staje się dokumentacją określoną w ust.2.
§ 7
- Za organizację, zabezpieczenie oraz sprawne funkcjonowanie „Stałego Dyżuru” w Urzędzie Miasta czynię odpowiedzialnych Sekretarza Miasta, podinspektora. ds. obronnych i Naczelnika wydziału Spraw Obywatelskich których to zobowiązuję do:
1) utrzymania pełnej gotowości do pracy w radiowej sieci zarządzania Wojewody Lubelskiego;
2) kierowania procesem składania meldunków Burmistrzowi oraz organom nadrzędnym, a także przekazywania informacji i decyzji jednostkom podległym i współdziałającym;
3) bieżącego szkolenia osób wyznaczonych do pełnienia „Stałego Dyżuru”;
4) przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w zakresie zadań wykonywanych przez osoby pełniące „Stały Dyżur”;
5) utrzymania obsady „Stałego Dyżuru” w stałej aktualności i gotowości do podejmowania działań. - Osoby wymienione w ust. 1 zobowiązane są do koordynacji i kontroli całokształtu spraw dotyczących stałych dyżurów organizowanych przez kierowników jednostek organizacyjnych wymienionych w § 1.
§ 8
Schemat funkcjonowania stałego dyżuru w Mieście Tomaszów Lubelski przedstawia załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 9
Traci moc zarządzenie Nr 38/2005 Burmistrza Miasta Tomaszów Lubelski z dnia 4 lipca 2005 roku w sprawie organizacji, w Urzędzie Miasta Tomaszów Lubelski stałych dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronne państwa.
§ 10
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta |
Dodano do BIP dnia: 2017-06-14 14:51:17